2022-11-27 | Första advent.

God kväll!
Idag är det första advent och jag har faktiskt inte tänt något ljus än.
Eller ja jag har tänt ljus men har helt missat att köpa
ljus till min adventsljusstake. Orutinerat.
Känns som att dagen idag är lite av ett bakslag om jag ska vara
så öppen, och det ska jag väl har jag tänkt.
Har bara känt mig väldigt positiv, varm och glad ett par veckor,
eller faktiskt från när jag började skriva igen.
Det har lyft fram något väldigt positivt i mig och jag när
jag gör något annat så längtar jag efter att få skriva.
Klurar på bra saker att skriva, roliga saker och pyssel bland annat.
Så ja jag har varit väldigt tillfreds nu några veckor.
Men jag tänker väl att alla får bakslag och har mindre bra dagar,
det är ju inget konstigt egentligen.
 
Igår va min pappa och min farmor här på besök.
Jag fick så fina blommor av dem.
Testade att baka en saffranskaka med stevia istället för
vanligt socker, kände ingen skillnad tror jag, den blev god iallafall.
Annars så mös vi bara resten av dagen.
Blev besviken när vi slog över på fyran för att se Så mycket bättre klockan åtta men så visade det sig att det var fotboll istället.
Så ja, vad kollade vi på... jag minns faktiskt inte ens men vi hade en lugn och skön kväll ändå.
 
Imorgon är det dags för läkarbesöket med Maja, så får vi se vad dem säger.